Deze zomer zullen alle kinderen die op kamp gaan met Chiro Tremelo, Chiromeisjes Baal of Chirojongens Baal kunnen spelen met gloednieuw spelmateriaal.  Dat komt doordat deze jeugdverenigingen op kosten van CD&V mochten gaan shoppen in de Kinderplaneet en dit met de opbrengst van de afterworkparty, die CD&V onlangs organiseerde en waar deze jongeren kwamen helpen.

"Een tijdje geleden ving ik op dat er bij onze Chiroverenigingen nood was aan nieuw en duurzaam spelmateriaal," vertelt schepen van jeugd, Bert De Wit.  "Zo kwam ik op het idee om op een gerichte en ludieke manier actie te ondernemen."  "Elke chiro mocht een winkelkar volladen voor een bedrag van 500 euro", gaat Bert verder.  "Waterballonnen en waterpistolen, veldbedjes, volleyballen, een basketbalring, verfgerief, een kubb-spel, badmintonraketten...  Het werd allemaal met een 'big-smile' gekozen, ingeladen en meegenomen."

De chiroleiding wist deze actie van CD&V, die doorging in onze lokale speelgoedwinkel de Kinderplaneet, enorm te appreciëren.  Met het nieuwe spelmateriaal kunnen ze met een  gerust gemoed de zomervakantie aanvatten.

CD&V Tremelo-Baal wenst alle kinderen, leidsters en leiders alvast veel plezier op hun 10-daags kamp deze zomer!