In december behaalde Neal Van Loock na een jaar hard werken zijn attest van de CD&V Politieke Academie. Gedurende een jaar leerden de deelnemers aan de academie heel wat bij over thema’s als financiën, onderwijs en Europa. “Het zijn vooral de vele ervaringen die mensen uit het werkveld met ons deelden, bijv. Mieke Van Hecke en Luc Cortebeeck, die me zullen bijblijven” geeft Neal mee.

Als eindwerk kreeg Neal de opdracht om een paper te schrijven over een politiek onderwerp en dit te verdedigen voor een jury. “Gezien mijn interesse in onderwijs en mijn job als lector aan de KHLeuven wist ik meteen dat ik voor het topic onderwijs ging” zegt Neal. “Omdat ik graag een uitdaging aanga, koos ik bewust voor een heet hangijzer, namelijk de vaste benoeming.” Dit deed Neal met verve, want zijn paper werd tot beste paper verkozen. Daarvoor kreeg hij persoonlijke felicitaties van Ministers Koen Geens (foto) en Hilde Crevits. Dankzij zijn bewezen onderwijskennis geeft Neal nu ook mee vorm aan het onderwijsluik voor het CD&V-verkiezingsprogramma van mei 2014.

“Ook onze CD&V-afdeling Tremelo-Baal heeft Neal onmiddellijk gefeliciteerd met zijn glansprestatie. We zijn fier op zoveel lokaal talent. Als partij zijn we ook blij dat we deze bekwame jongeman als ondervoorzitter in ons team hebben!” laat voorzitter Dirk Quina weten.