In het kader van het mobiliteitsplan 'Tremelo Fietsdorp' en het actieplan SAVE-charter Steden & Gemeenten, die er beide naar streven om van Tremelo een plek te maken waar kinderen veilig kunnen wandelen en fietsen, werd er zopas een schoolroutekaart ontwikkeld en uitgedeeld in de Tremelose en Baalse basisscholen.

Op deze schoolroutekaart vind je een overzicht van de aanbevolen veiligere routes naar de scholen en van een aantal knelpunten waar je extra moet opletten, vertelt Diane Willems, schepen van mobiliteit.

schoolroutekaart schepenen Willems en De Wit

Met deze kaart willen we onze inwoners en onze schoolgaande jeugd helpen om op een veilige, aangename en milieuvriendelijke naar school te stappen en te trappen, weet Bert De Wit, schepen van Onderwijs.  Op de kaart zijn zelfs aansluitingen voorzien richting middelbare scholen in buurgemeenten.

Vele mensen kennen de veilige routes voor fietsers en voetgangers in onze gemeente nog niet of onvoldoende, aldus de CD&V-schepenen.  Met deze overzichtelijke kaart willen we hen op het juiste pad zetten en via veilige en autoluwe wegen naar school of naar de jeugdbeweging loodsen.

Deze schoolroutekaarten zijn gratis verkrijgbaar op de milieudienst van het gemeentehuis.