Onlangs mochten schepen Jan Van Herck en bestuurslid Sonja Van Hoof het Handvest voor Toegankelijkheid in ontvangst nemen op de provincie vanwege de inspanningen die onze gemeente leverde op het vlak van toegankelijkheid.

Vorig jaar lanceerde de provincie Vlaams-Brabant de campagne “Jouw gemeente, toegankelijke gemeente?  Samen werken we eraan!"  Aan de hand van een tienpuntenprogramma nodigde de provincie lokale overheden uit om gedurende één jaar actief te werken aan toegankelijkheid.  De gemeentes die op 1 juni het 10-punten programma succesvol hadden doorlopen, kregen van de provincie het Handvest voor Toegankelijkheid.

Tremelo behoorde tot de 33 gemeentes die samen met de adviesraad voor personen met een beperking het engagement aangingen om het 10-puntenprogramma uit te voeren.

Jan Van Herck, CD&V-schepen van toegankelijkheid en gehandicaptenbeleid en CD&V-bestuurslid Sonja Van Hoof, beiden actief in de adviesraad, mochten onlangs het handvest voor toegankelijkheid in ontvangst nemen voor de gemeente Tremelo, uit de handen van gedeputeerde Marc Florquin, omdat 9 acties (90%) reeds werden uitgevoerd.  "De laatste actie, de aanpassing van 10 parkeerplaatsen voor personen met een beperking, zal nog worden uitgevoerd tegen 1 september", aldus schepen Van Herck.