Toerisme Vlaams-Brabant stelde onlangs haar nieuwe fietskaart 2018 voor aan het publiek.  De kaart van het fietsknooppuntennetwerk werd vernieuwd naar aanleiding van een grondige screening van het oude deel van het fietsnetwerk (ten oosten van Leuven) én een 20-tal nieuwe aansluitingen met de knooppunten in Waals-Brabant.  De screening van het fietsnetwerk leverde 150 km extra trajecten, 55 km vernieuwde trajecten en 105 nieuwe knooppunten op.  Langs 900 km van de in totaal 2.000 km aan trajecten werd de bewegwijzering volledig vernieuwd en worden 8.000 nieuwe borden geplaatst.  Deze vernieuwingsoperatie loopt nog door tot einde mei.  Op dit moment wordt de bewegwijzering vernieuwd in de gemeenten Aarschot, Tremelo, Rotselaar, Holsbeek, Begijnendijk, Leuven, Lubbeek, Oud-Heverlee, Bierbeek en Boutersem.  Begin juni is het fietsnetwerk volledig klaar.  Meer info over de werken: http://www.toerismevlaamsbrabant.be/werkenfietsnetwerk.

Schepen van Toerisme, Bert De Wit, pleitte al langer voor een betere recreatieve fietsontsluiting van onze gemeente.  "Concreet betekent dit dat er nieuwe verbindingen worden gecreëerd tussen het Sven Nys Cycling Center, via Baal-dorp, met ondermeer Grootlo, Tremelo-centrum en de Demerdijk in Werchter via recreatiedomein Parkheide.  Recreatieve fietsliefhebbers kunnen dus dankzij de nieuwe fietskaart hun hart ophalen via mooie routes over onze fietsvriendelijke Tremelose wegen."