Nieuwsbrief CD&V
CD&V Tremelo
N°1 - 02/09/2013

Pimpernel Bonten Os opent de deuren

Een nieuw schooljaar staat synoniem voor een nieuwe boekentas, nieuwe boeken,… en vanaf nu ook een nieuwe kinderopvang.  Op maandag 19 augustus werd de nieuwe locatie voor de gemeentelijke kinderopvang voor het eerst in gebruik genomen, voor vakantieopvang van Pimpernel. Bij aanvang van het nieuwe schooljaar op maandag 2 september, biedt het nieuwe gebouw onderdak aan de grootste voor- en naschoolse kinderopvang in onze gemeente. Schepen Bert De Wit is terecht fier op deze realisatie: het oude gemeentelijke wijkschooltje op de Bonten Os werd omgetoverd tot een pareltje op het vlak van moderne hedendaagse kinderopvang!

Groen licht voor verkeersveiligheid

Schepen van Mobiliteit Diane Willems, draagt de verkeersveiligheid hoog in het vaandel: â€œBij de start van het nieuwe schooljaar gaat mijn aandacht in de eerste plaats naar de schoolomgevingen. Daar is al een variabele zone 30, waardoor enkel op de schooluren een snelheidsbeperking tot 30 kilometer per uur van toepassing is.”

Lees meer ›

Kalvenne: groene long of stenen dorp?

De toekomst van Kalvenne houdt Tremelo bezig. Heel wat geruchten doen de ronde en iedere inwoner heeft wel zijn visie over Kalvenne. Daarom wil CD&V een stand van zaken geven over dit dossier en uw mening horen.

Woordje van de voorzitter

Een jaar geleden zaten we volop in de aanloop naar de verkiezingen. In deze nieuwsbrief geven onze mandatarissen een overzicht van de eerste realisaties. Belangrijke investeringen gebeuren in onze buitenschoolse kinderopvang en de senioren krijgen een bijzonder plaats in ons sociaal woonproject.

Maar begin september betekent voor velen ook terug naar school. Verkeersveiligheid staat hoog op de agenda bij CD&V. Dankzij kleine ingrepen en een duidelijke visie wordt ook Tremelo verkeersveiliger.

Dat overleg en communicatie geen loze woorden zijn, bewijzen we ook in verband met moeilijke onderwerpen. De Kalvenne beroert elke Tremelonaar. Als “Conversation Party” willen we in dialoog treden met onze inwoners over dit belangrijk toekomstproject.

Sociaal woonproject OCMW op kruissnelheid!

Na een grondige voorbereidingen en dank zij het nodige doorzettingsvermogen, wordt de ruwbouw gerealiseerd van 19 sociale woningen, aangepast aan senioren in de Van Regenmortelstraat.

“De bouw van 19 sociale woningen is niet bepaald van een alledaagse zaak, zeker wanneer je weet dat er rekening gehouden wordt met de noden van senioren”. Aan het woord is OCMW Voorzitter Jan Van Herck.

zaterdag, 21 oktober, 2017
Luistermomenten