Waarom JONG CD&V?

Onderzoek toont aan dat jongeren zich meer en meer afkeren van politiek.  Jongeren groeien dan ook op met het beeld van kibbelende politici, om nog maar te zwijgen van het gesjoemel dat we via de media te horen en te zien krijgen.  Jongeren haken gedesillusioneerd af, wat ik bijzonder jammer vind.

Politiek gaat over nadenken over de samenleving in al zijn facetten.  Ik geloof sterk in al het potentieel dat in jongeren schuilt, omdat ze wel bereid zijn om zich te engageren voor thema’s die hen nauw aan het hart liggen.  Kijk maar naar het engagement binnen onze chiro’s, binnen het jeugdhuis en andere organisaties.  Sinds 2018 is er in Tremelo zelfs een jeugdige dorpsdichter!

Jong CD&V brengt jongeren samen om na te denken over onze samenleving en hoe deze beter kan worden.  Wij focussen ons dan ook specifiek op het lokale niveau, omdat daar alles begint.  Hiernaast zijn via jong CD&V-nationaal nog allerlei mogelijkheden om met jouw ideeën aan de slag te gaan of gewoon heel wat plezier te maken.

Wij hebben alvast een enthousiast en gedreven team, waaronder Ann de Rijck, Yuri Quina, Helga Van den Acker en mezelf. Samen met schepen van Jeugd, Bert De Wit, houden wij de vinger aan de pols op het vlak van jeugdwerking en jeugdinitiatieven in onze gemeente.

Klinkt dit iets voor jou of heb je goede ideeën?  Twijfel zeker niet om contact met ons op te nemen, om te bekijken wat jij kan betekenen.

Laetitia Haegemans

voorzitster